mandag den 15. april 2013

Polymer lers vidunderligheder

En helt ny verden har åbnet sig for mig - nemlig verdenen af polymer ler (cernit, fimo og hvad folk nu ellers kalder det). Man kan lave vidunderlige ting af dette ler: smykker, skåle, vaser og meget meget mere...
Polymer ler er stadig meeeget nyt for mig, så jeg er slet ikke inde i alt hvad man kan lave med den her substans. Jeg tager gerne imod gode råd, hvis der er nogen der ved noget om det? Vil rigtig gerne vide mere :-)
Jeg har for nylig fået et par Louise Kragh øreringe og jeg er helt forelsket i dem, de er så fede. Men jeg fik dem i den forkerte farve, så har endnu ikke kunne få lov at valse rundt med disse smukke stjerner i ørene. Da jeg så så hvad man kunne forme ud af polymer ler, fik jeg mig pludselig en idé. Jeg kunne da lave mine egne! Og det er blevet såååå fede :D De ligner meget godt Louise Kraghs ørestikker, men det er dog ikke af samme materiale, da Kragh ørestikkerne er lavet af porcelæn. men selvom det ikke er helt det samme er jeg nu godt tilfreds, for her kan jeg få rigtig mange øreringe der ligner, for samme pris som ét par Louise Kragh koster. Og så er det en god løsning for dem der vil lave smykker til hobbybrug derhjemme, da procelæn ikke er det nemmeste for hobbyisten :-)
Det er dog ikke ensbetydende med at jeg ikke glæder mig, som en lille pige til juleaften, til at jeg kan få mine fine Kragh øreringe i!
Det lykkedes mig også at lave en fingerring ud af materialet - den er rimelig fed hvis i spørger mig. Men jeg vil nu også rigtig gerne have jeres meninger - så kom ud af busken og skriv en kommentar (har hørt der er nogen der har problemer med at kommentere, dette er enten fordi at i skal have en google-konto, eller også skal i bare kommentere som anonym, og så kan i jo skrive jeres navn som slut)..

Her er lidt billeder:


Små stjerneørestikker

Et sæt store stjerneørestikker og en kubusfingerring

Jeg må dog sige, at der er nogle ting der er opstået, her dagene efter at jeg har lavet smykkerne. Nemlig at de er begyndt at krakelere lidt. Det er ikke noget der gør at de går i stykker og det er heller ikke på fronten af smykkerne, men derimod i lagene af smykkerne. Det er super ærgeligt, så jeg er i øjeblikket på udkig efter noget lak eller sealer som kan forsejle smykkerne fra de kommer ud af ovnen, så man hindrer den her krakelering. Problemet med de lakke, er at smykkerne så tit får glans, hvilket helt sikkert også ville være fint, men jeg er super forelsket i det matte look som stjernerne har nu - det vil jeg gerne bevare. Jeg må i ud med lys og lygte og lede :-)
Klokken er ved at være mange, kan i allesammen sove godt - godnat!

2 kommentarer:

  1. Hej Signe ! JEg kan beds lide dine øreringer :D hvor har du købt denne ler, den fanget min interesse også ;) Men så er der en ting mere, jeg syntes det er lidt ærgerlig at billederne er så små, det er på nogen af dem svært at se de gode detaljer ;)

    Kram fra Marthe :)

    SvarSlet
  2. Hej Marthe. Ih guder hvor jeg har dog været helt ufattelig langsom til at få dig svaret, men har faktisk ikke været på bloggen i rigtig lang tid (hvilket også er for dårligt) :D
    Tak for tippet med fotograferingen - det er altid dejligt at få feedback!
    Leret kan købes i Bilka, pandurohobby, på nettet osv. Det er dejlig nemt at arbejde med - jeg har lige købt to nye farver, jeg skal igang med at eksperimentere lidt med. God fornøjelse hvis du ender med at springe ud i det! Jeg håber at du har det godt :-) Knus

    SvarSlet