torsdag den 6. juni 2013

1, 2, 3 strik!

Ret, vrang, perle, glat blabediblabediblahhh....


Alt dette betød ingenting for mig for en måned siden, men men.... Min mor introducerede mig til et helt uudforsket krea-område (for mig i hvert fald). Jeg har aldrig, ALDRIG kunne finde ud af at strikke. Jeg har simpelthen ikke kunne lure hvad der var op og ned på en strikkepind, hvilken vej garnet skulle omkring, eller noget andet der har med strik at gøre. Det var som om at der gik et lys op for mig, da min mor tålmodigt satte sig ned og viste mig det (og tog sig tid til at hjælpe mig, de sådan ca. 80 mia. gange jeg var sikker på at jeg havde lavet kludder i det). Pludselig fungerede mine fingre, og de kunne arbejde sammen - det må være denne følelse man har, når ens fødder pludselig kan arbejde sammen, og man kan finde ud af at begå sig på en fodboldbane (det er heller aldrig sket for mig, men jeg venter tålmodigt!)
Mit første strikkeprojekt blev til den grimmeste karklud der nogensinde har været til - men jeg havde selv strikket den! Hold op hvor var jeg stolt :) Der skete så også det forunderlige, at jeg blev total hooked på strik (måske er det mit narkotika?), og det holder stadig ved.
Tanken om at man selv kan producere alle disse dejlige ting af garn, gør mig glad. Så jeg har strikket og strikket og strikket lige siden (det skal dog siges, at skolen også skal passes, så jeg kan jo ikke strikke hele tiden ;-) )

Det er blevet til en håndfuld karklude (også lidt flere end der er på billedet, men Clara stjæler dem og tager dem med i seng) - de er så dejlig bløde!!


Jeg fik også luret hvordan man strikker små sløjfer, og dem ville Clara så gerne have i håret. Så sløjferne blev limet på hårklemmer, og således pyntede de Claras lyse lokker.

 
 
Der er blevet strikket adskillige sløjfer, men det er ikke lige dem allesammen der er blevet taget billeder af :-) Sløjferne kan også fungere som sommerfugle, og pynte i hjemmet...

 


Så jeg opfordrer alle til at finde deres støvede strikkepinde (eller købe nogle nye) og komme i gang - jeg har hørt at det er det nye sort. Så alle dem mener at strik kun er for gamle damer, kan jo så fint vente til de bliver gamle med at dykke ind i denne spændende verden med alverdens muligheder..
Jeg glæder mig i hvert fald til at lære mere, og håber der er nogen der gerne vil lære fra sig..

God torsdag aften allesammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar